Calltaker 101

Wat is zijn/haar rol? 

Onze calltakers 101 maken dagelijks een verschil. Zij zijn de eerste stap naar hulp, houden het hoofd koel en stellen de juiste vragen. Als calltaker in het communicatie-en informatiecentrum van de federale politie behandelen zij de oproepen voor dringende politiehulp.  
 

Wat zijn haar/zijn missies? 

Calltaker 101 is een stiel apart. De centrale is teamwork, 24/24 en 7/7 staan zij paraat per shift van 12u. De ambitie is om iedere oproep binnen de vijf seconden aan te nemen. Het gaat er niet om om zoveel mogelijk oproepen in een zo kort mogelijke tijd te behandelen, maar om mensen zo snel en zo goed mogelijk te helpen.   
 

Wat zijn zijn/haar vaardigheden? 

Onze calltakers kunnen zowel goed in teamverband werken als dat ze zelfstandig kunnen werken. 

Dankzij hun kritisch inzicht en analytisch vermogen, verwerken zij alle informatie zodanig dat zij de beste oplossing kunnen bieden in de gegeven omstandigheden.  

Service dragen ze ook hoog in het vaandel. Ze begeleiden interne en externe klanten op een transparante, integere en objectieve manier. Op die manier leveren ze een persoonlijke dienstverlening en houderhouden ze constructieve contacten.  

Wat onze calltakers 101 zeker ook typeert is hun stressbestendigheid. Ze reageren resultaatgericht op stress door hun eigen emoties onder controle te houden en door constructief om te gaan met kritiek.